U heeft een automatische incasso afgegeven en u wilt dat dit van een ander bankrekeningnummer wordt afgeschreven? Dat kan. Dit doet u heel makkelijk in twee delen.
Deel 1:
- U logt in op Mijn BghU met uw DigiD of E-Herkenning.
- U klikt op de knop ‘Betaalwijze’. In het volgende scherm ziet u onderaan een aantal zaken die u kunt kiezen.
- U kiest voor ‘Rekeningnummer wijzigen’.
- U krijgt dan twee opties. 1) nieuw rekeningnummer aanmelden, 2) rekeningnummer afmelden.
- Kies hier voor ‘Nieuw rekeningnummer aanmelden’. Wanneer u namelijk uw oude rekeningnummer afmeldt, vervalt de automatische incasso. Er wordt dan van u verwacht dat u binnen 14 dagen het restant bedrag overmaakt aan ons. • Wilt u eventuele terugbetalingen ook op uw nieuwe bankrekening ontvangen? Vinkt u deze dan aan.
- Klik op ‘Volgende’.
- In het volgende scherm krijgt u de mogelijkheid om uw gegevens te controleren. Mocht er iets niet goed staan, dan kunt u door op de knop ‘Vorige’ te klikken nog iets aanpassen. Zijn de gegevens correct? Klikt u dan op ‘Verzenden’.
U heeft nu uw bankrekeningnummer gewijzigd. Om ervoor te zorgen dat uw automatische incasso ook wordt afgeschreven van uw nieuwe bankrekeningnummer dan geeft u dit aan onder het kopje ‘Automatische incasso’.
Deel 2:
- Hier kiest u de Bank van het nieuwe bankrekeningnummer en klik op ‘Ga verder’.
- U komt nu in de bankomgeving waar u een nieuwe incassomachtiging afgeeft. U vult de gevraagde gegevens in en ondertekent het formulier zoals door uw bank aangeven.
- In het volgende scherm klikt u op de knop ‘machtigen’.
- U controleert nogmaals alle gegevens. Als u akkoord gaat met de machtiging mag u deze nog een keer ondertekenen.
- Als laatste onderdeel kiest u voor ‘incassomachtiging afronden’. Hiermee krijgt BghU een bericht dat u de incasso heeft afgegeven voor het nieuwe bankrekeningnummer.
- De automatische incasso is nu gewijzigd.
Heeft u hulp nodig of heeft u vragen? Neem dan telefonisch contact met ons opnemen op telefoonnummer 088 – 0604200